top of page

TL;DR - čím delší, tím lepší


Ahojte, jak to jde?

V Dubaji máme dneska krásných 40°. Prý za dva měsíce už to bude lepší, město začně trochu víc žít, bude se dát chodit v ulicích i přes den (!) a posedět u Mariny nad skleničkou třeba předraženýho koktejlu.

Od úterý se nic moc zásadního nestalo. Začali jsme dojíždět do Training College, která se zaměřuje výhradně na tréninky nováčků a pilotů, rozvoj již stávajících zaměstnanců a jejich přezkoušení a testy například při povýšení. Je tam spousta tříd, simulátory a onen známý bazén s trupem letadla, ze kterýho se budeme klouzat poslední den bezpečnostního tréninku.

Ve středu jsme měli "povídání" s různýma aktivitama o EG jako společnosti, brandingu a jak ho vidí zákazníci. Nic záživnýho, ale když člověk dává pozor zachytí spoustu užitečných informací o tom, čim se chtějí E stát nebo jak pracují s cestujícími jako zákazníkem aby se cítili na palubě dobře. Musim říct, že co se týče onboardingu nováčku, může se jít SAP zahrabat. Čtvrtek byl časově dost náročnej, protože jsem odjížděli opět v 6:30 a skončili jsme v 17:00, ale dopolední sekce byla hrozně zajímavá díky paní Lucy, která ho vedla a odpolední se týkala zaměstnaneckého portálu, tam jsem se dozvěděla spoustu věcí o tom jak si žádat o destinace na roster (zásadní termín, uslyšíte ho hodně, = měsíční rozpis letů) nebo jak zjistit kolik chechtáků jsem obdrželi nebo jak si máme žádat o dovolenou.

Dopoledne bylo zaměřeno na pár reálií ohledně společnosti. Založení E předcházel vznik DNATA (Dubai National Air Travel Agency) pro zajišťování osobních a nákladních leteckých služeb. Logo dnata je téměř vždy zobrazeno spolu s E na reklamách atp. Emirates pak byly založeny v roce 1985, původně jen se dvěma kusy letadel a to ještě vypůjčených. Pro její založení přispěl Sheikh pár melounků, ale dneska jsou \emirates finančně nezávislí ač vlastněni 100% Dubaiskou vládou. Kromě jiného svůj úspěch připisují velmi vizionářskému přístupu svého zakladatele Sheikha [šejcha] Ahmeda bin Saeed al Maktouma (celkem fešák), který podepsal nějvětší zakázky na objednávku letadel v historii (a to několikrát). Například po útocích na WTC, kdy šel letecký průmysl do kelu. To dává smysl. V roce 2010 zveřejnili na tiskovce největší objednávku na osobní letadla - 30x A380 což s jejich letkou dalo dohromady 90 A380tek. A pozor - v roce 2013 si jich doobjednali ještě 50, takže jejich flotila superjambo bude mít s t o č t y ř i c e t kousků. Proto tolik nabírají poletuchy i piloťáky. Dat makes sense.

Zajímavostí taky je, že Emirates jako první prohlásili, že dají všem na každé sedadlo v tříde Economy vlastní video obrazovku. Já si ještě pamatuju let do LA s Deltou, kde jsem koukali na pár obrazovej visísích ze stropu, kde se pouštěly filmy s kazet. Všichni se jim vysmívali, jelikož to něco stojí, předělat všechen A/C (aircraft) a navíc - plýtvat prachy na pasažérech Economy? No a teď, maji to i všichni ostatní. Wow efekt zaručen.

Protože nám brzo začne tzv. SEP training (Safety&Emergency Procedures), kterej je nejnáročnější, rozhodli jsme se, že je poslední možnost sejít se v baru bez červenejch triček a jít se pobavit. Navíc já jsem ještě ani nebyla v centru, takže jsem se rozhodla toho využít. Včera večer jsme tedy po kupinkách dojeli k Dubai Marina do místa co se jmenuje Barasti, vyhlášený "bar" nebo jak to nazvat. Půlka toho místa vypadala jak stan na oktoberfestu a druhá jako plážová restaurace. Prozřetelně jsem si dala Hoegardena za 40 dirmů, zatímco všichni ostatní drinčíček taky za 40, takže mi záviděli mega sklenici. V tom vedru mě to odrovnalo jako 3 Hoegardeny, čili se to vyplatilo. Pak jsem se přesunuli ke klubu Crystal, taky vyhlášený. kluby v Dubai si hrajou na luxury takže mají striktní dresscode - holky podpatky a šaty, chlapi nesmí mít trička a tenisky. No takže jednoho takový ho jsem měli v partě 5 lidí a jeho tam nepustili, tak jsme se jen my sebrali a šli do jinýho, kam ho taky nepustili :). Vzhledem k pokročilé ranní hodině 2:00 jsem se já a dvě moje kamarádky jen mrkli dovnitř, trochu zatancovali, a pak jsme si vzali taxi k našemu ubytování. Pan taxikář byl moc milej, ukázalo se, že mluví Francozsky jako Dounia (moje batchmate) a dal nám pár cenných rad do života v Dubaji. Prý spousta lidí co jde pracovat jako posádka do E prošustruje všechny love (pro starší generaci peníze) za kluby a nákupy. Tak ať si dáváme pozor. Říkáte si - kdo může bejt tak blbej? Ale jedna Korejka co nastoupila v pátek už utratila všechny peníze co dostala ze svýho platu dopředu (1500 drimů =9000 Kč!), protože si například koupila domácí kino na zeď. WTF?

Dnes, v pátek máme naštěstí volno, takže se jdem podívat na pláž. Pak si udělám domácí úkoly a možná si zacvičim v posilovně. Možná. Zítra se jedem podívat do mešity, takže aspoň trocha místní kultůry a histórije mě konečně čeká.

Pár ilustračních obrázků na závěr: Tríčko a dvě bichle, co se musíme naučit, a můj nový catPhone!

Kdo jsem

PRG -> DXB -> HOME

She was there and there but she knows where the best place is.

FOLLOW ME:
  • Facebook Vintage Stamp
  • Instagram Vintage Stamp
KDE JE EVA ?
Poslední zprávy:
Hledat podle tagů:
Zatím žádné štítky
RECENT POSTS:
bottom of page